نکات روزه داری متناوب برای کاهش وزن

۲ بازديد

وقتی گرسنه هستید چطور غذا بخورید؟

آیا توصیه به روزه داری متناوب با توصیه به خوردن در هنگام گرسنگی در تضاد است؟ بله، تا حدودی.

ما خوردن در زمان گرسنگی را به عنوان اولین گزینه توصیه می کنیم و توصیه می کنیم همیشه غذا بخورید تا زمانی که در وعده های غذایی احساس رضایت کنید. اما اگر این روش به اندازه کافی موثر نیست، روزه داری متناوب می تواند یک ابزار مفید در جعبه ابزار شما باشد.

به یاد داشته باشید و این نکته بسیار مهم است که بین دوره های روزه داری شما هنوز باید غذا بخورید تا راضی شوید.

روزه داری متناوب مانند شمردن کالری و گرسنگی دادن به خودتان نیست. گرسنگی دادن به خودتان ممکن است دستورالعملی برای بدبختی و شکست باشد.

روزه داری متناوب به معنای خوردن تمام چیزی است که بدن شما به آن نیاز دارد، در حالی که به آن اجازه می دهد گاهی اوقات به طور مختصر از تغذیه مداوم استراحت کند.

نوشیدنی های قابل قبول در روزه داری چیست؟

در طول روزه داری نمی توانید غذا بخورید، اما حتما باید آب بنوشید. آب نوشیدنی انتخابی است، اما قهوه و چای نیز گزینه های خوبی هستند. در طول روزه داری طولانی تر بهتر است کمی نمک هم به آن اضافه کنید، یا بویلر بنوشید.

هر چیزی که می نوشید در حالت ایده آل باید صفر کالری داشته باشد. اما ممکن است با اضافه کردن مقدار کمی شیر یا خامه در قهوه یا چای بتوانید آن را اصلاح کنید.

بین روزه چه بخوریم؟

بنابراین زمانی که روزه دار نیستید چه چیزی باید بخورید؟ اگر هدف شما کاهش وزن است، پیشنهاد می کنیم تمام نکات بالا از جمله خوردن یک رژیم غذایی کم کالری یا با سیری بالاتر را رعایت کنید.

پر کردن هر یک از این دو با روزه داری متناوب ترکیب خوبی است.

در رژیم غذایی کم کربوهیدرات، گرسنگی معمولا کاهش می یابد و روزه گرفتن را بسیار آسان تر می کند.

همچنین، ذخایر گلیکوژن در کبد باید در هنگام خوردن کربوهیدرات کم تر باشد، به این معنی که ناشتا ممکن است سوئیچ متابولیکی به حالت سوزاندن چربی را زودتر از زمانی که در رژیم غذایی محدود به کربوهیدرات نیست، تغییر دهد.

این ممکن است یکی از مکانیسم هایی باشد که کاهش وزن را افزایش می دهد.

بنابراین، در حالی که در رژیم غذایی کم کربوهیدرات ممکن است دوره های ناشتا هم آسان تر و هم موثرتر شوند.

چه کسی نباید روزه داری متناوب انجام دهد؟

روزه داری متناوب می تواند ایده خوبی باشد، اما همه نباید آن را انجام دهند:

اگر سابقه غذا خوردن نامنظم دارید، روزه داری متناوب ممکن است برای شما مناسب نباشد. توصیه می کنیم قبل از امتحان روزه داری متناوب با پزشک خود مشورت کنید.

اگر استرس دارید یا خوابتان کم شده است، ابتدا به این مشکل توجه کنید (توجه داشته باشید که روزه گرفتن ممکن است برای بدن شما بسیار استرس زا باشد.

اگر به هر نوع دارو به خصوص انسولین نیاز دارید، ممکن است لازم باشد دوز آن در هنگام ناشتا تنظیم شود.

ابتدا این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

رشد کودکان، زنان باردار و زنان شیرده نباید دوره های طولانی تر روزه داری را انجام دهند، زیرا آن ها نیاز به مواد مغذی بیشتری دارند. توصیه می کنیم در هنگام گرسنگی غذا بخورید و در صورت نیاز به کاهش وزن از نکات دیگر این راهنما استفاده کنید.