چرا خانواده هایی که چهار فرزند یا بیشتر دارند، شادترند؟

۲ بازديد

 

هارمن در مصاحبه ای با شبکه خبری ای بی سی استرالیا توضیح می دهد که به اعتقاد او تعداد فرزندان، مهمترین نقش را در رضایت از زندگی  ایفا می کند.

او گفت: با خانواده های بزرگ، ما از حمایت اجتماعی در خانواده برخورداریم. علاوه بر این، او از طریق تحقیقات خود متوجه شد که بیشتر والدین از قبل قصد داشتند خانواده های بزرگی داشته باشند و در حال حاضر، بدون استرس از زندگی خود لذت می برند. البته آن ها هنوز با مشکلات مالی، محدودیت های زمانی و هرج و مرج عمومی در یک خانواده بزرگ دست و پنجه نرم می کردند.

دکتر هارمن ادامه داد: والدین می پذیرند که هرج و مرج در زندگی آن ها وجود دارد اما شادی آن ها از خانواده شان را نفی نمی کند.

ناگفته نماند که برنامه ها و خدمات دولتی اغلب به خانواده های بزرگی که با غذا، مسکن و سایر هزینه ها دست و پنجه نرم می کنند، کمک می کند. این کار بخشی از بار مالی را از دوش آن ها برمی دارد تا بتوانند منابع بیشتری را به خانواده های خود اختصاص دهند.

با این حال، صرف نظر از درآمد والدین، جنسیت، سن، یا وضعیت زندگی، هارمن گفت که سازگاری، مرزبندی، و عشق بیش ترین اهمیت را دارند. تحقیقات او کشف کرد که در حالی که آرایش خانواده بر رضایت از زندگی والدین تاثیر می گذارد، تاثیری بر تربیت کودک ندارد. تا زمانی که کودکان عشق، حمایت و نظم دارند، آن ها پایه محکمی در زندگی دارند.

حتی پول هم تا زمانی که غذا، سرپناه و لباس کافی داشته باشند، تفاوتی در شادی کودک ایجاد نمی کند. مهم تر از همه، کودکان به عشق و مراقبت واقعی نیاز دارند، نه اسباب بازی و دیگر اقلام مادی. بنابراین، والدینی که خانواده های بزرگ را می خواهند، باید به لطف تحقیقات دقیق دکتر هارمن، اعتماد به نفس بیشتری در مورد رویای خود داشته باشند.

همچنین باید توجه داشت که کودکانی که با چند خواهر و برادر بزرگ می شوند، باید ارزش هایی مانند سخاوت و استقلال را در اوایل زندگی یاد بگیرند. به عنوان مثال، کودکان اغلب باید در حین بازی کردن اسباب بازی ها را به اشتراک بگذارند و در خانواده های بزرگ بپذیرند. آن ها همچنین خودمحورتر می شوند زیرا والدین آن ها باید اول به کودکان کوچک تر توجه کنند. بنابراین، خواهر و برادرهای بزرگ تر می دانند که اگر چیزی می خواهند، خودشان باید آن را انجام دهند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در ناجی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.